Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man? Bokomslag Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man?
Christian Eidevald
215

I Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan beskriver Christian Eidevald hur man kan genomföra systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. Ett av förskolans förstärkta uppdrag är att arbeta med just systematiskt kvalitetsarbete.

Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan är både teoretisk och forskningsanknuten, med fokus på förskolepedagogik och systematiskt kvalitetsarbete, och konkret i hur man praktiskt kan gå tillväga på förskolan. Boken består av tre delar. Den första delen beskriver förskolans förstärkta uppdrag. Den andra delen utgår från förskolans praktik och beskriver hur videokameran kan användas i ett systematiskt kvalitetsarbete för att man ska kunna utföra det förstärkta uppdraget. Den tredje och sista delen ställer frågan vad en analys är, eller kan vara, utifrån förskolans förstärkta uppdrag. Boken avslutas med förslag på hur man kan organisera analysarbete.